אנא פאיזה

**זוכת פרס ראשון בפסטיבל 'תיאטרונטו 2000' בתיאטרון 'הבימה'. **

הסיפור מבוסס על אוטוביוגרפיה של השחקנית, שלוקח את הצופה הרחק לתוך עולם אקזוטי וקסום, לתוך עולמה של אמה הזמרת פאיזה רושדי.
פאיזה רושדי הייתה זמרת נודעת במצריים, שלמרות יהדותה זכתה לתהילה ופופולאריות בכל רחבי העולם הערבי. עם פרוץ מלחמת השחרור היא בורחת לישראל ושורדת בעזרת שירתה המדהימה והחושנית, חוש ההומור שלה וחוכמתה העסיסית. שנים אחר כך כשפאיזה כבר זקנה וחולה נאלצת בתה היחידה חנה להעבירה לבית אבות. במשך לילה שלם אורזת חנה את הבית בו גדלה, שרה את שיריה היפהפיים של האם ומתעמתת עם סיפור חייהן המשותף. יצירה תיאטרלית צבעונית, המביאה את קסם המזרח במוסיקה, מחול ודרמה בעקבות סיפורה האמיתי של הזמרת פאיזה רושדי.
זו הצגה על אימא שלי ועליי. על אמא יהודיה, מלכת הזמר הערבי בישראל, ואני בתה שנולדתי בתל אביב, ולא יודעת מה עושים עם כל העושר התרבותי הזה. ההצגה מספרת סיפור אישי מרתק. היא עוסקת בהיותנו כל אחד שונה בחברה, שדורשת ממך להיות כמו כולם. זו הצגה על אישה פמיניסטית טרם זמנה, חזקה ומפולפלת. על מערכות יחסים בין אם לבתה ועל המחיר היקר שמשלמים, כאשר הקריירה קודמת לבית ולמשפחה ועל כוחה של הסליחה. זו הצגה ששוטפת את הנפש, ומשאירה אותה זכה ומלאה באהבה.

משך ההצגה: 70 דקות.

הביקורות משבחות:
"...הצגת יחיד כל כך יפה, פשוטה, נוגעת ללב, סיפר חזק עם קונפליקט, כוחו של הערב הוא ביכולת לספר את הסיפור על פרטיו וגם להתמודד איתו ועם השלכותיו. ישיר, כן, צנוע ונוגע ללב, כמו שתיאטרון יכול וצריך להיות" – מיכאל הנדלזלץ, "הארץ"


"מונודרמה מיוחדת במינה... השחקנית פורטת בכשרון רב על קשת מגוונת של רגשות, כולל רגעים קומיים מצויינים. ערב מרגש. נדיר למצוא במקומותינו פשטות שכזו שכובשת את הלב" – אליקים ירון – "מעריב


"...מכה לרגש..סיפור מרתק.. אחר..המיה לא רק לסיפור הפרטי אלא אמהות ובנות באשר הן... הצגה מאד מאד מומלצת שנוגעת לך בבלוטות הרגש בנגיעה הכי עדינה שאפשר" – יובל מסקין – "קול ישראל"


מסע אישי מדהים... סיפר מהסרטים...חשבון נפש נוקב...יוצר מתח דרמטי ממשי... חושניות וצבע... הצגת יחיד חזקה ומרגשת שמצליחה להחיות פרשת חיים מרתקת"
שי בר-יעקב – "ידיעות אחרונות"

שחקנים ויוצרים

מאת: איריס שביט ויפה תוסיה-כהן

עיבוד ובימוי: איציק סיידוף

משחק: יפה תוסיה כהן

הצגות קרובות

הזמנת כרטיסים

כותרת דינמית כותרת

שישי
12.7.2021
21:00
טקסט דינמי
כרטיסים
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
פנו אלינו