וולקאם

קומדיית אימה


קומדיית אימה - קבלן יהודי קשוח, עובר עם אשתו הצעירה לווילה שבנה בישוב ערבי. הוא חולם על שכנות טובה, פיתוח המקום לטובת כל יושביו ועלייה מהירה במחירי הנדל"ן, אבל זוכה לקבלת פנים צוננת. אחרי תקרית אלימה עם כמה מהשכנים, נראה שחלומו עומד להתנפץ על סלעי המציאות, אבל לא אדם כמוהו ייכנע ויברח, או יסתגר מאחורי אמצעי אבטחה וחלונות נעולים. לילה אחד הגבול נחצה פעם אחת יותר מדי, והוא מחליט לעמוד על שלו, ולקחת את גורלו בידיו.
עלילת מתח ואימה מעורבת בפנטזיה, הומור שחור ואבסורד, בסאטירה מקורית חדשה מבית אנסמבל "קבוצת עבודה".

פוסטר וולקאם


"אנסמבל קבוצת עבודה היא קבוצת תיאטרון עצמאית הפועלת כעשור בהנהגת הבמאי יגאל זקס, והמחזאי נעם גיל, והאחראית לחלק מהצגות הפרינג' המעניינות ביותר שעלו כאן בשנים האחרונות. את רוב הצגותיהם הם העלו בתיאטרון תמונע, המארח גם את הצגתם החדשה, "וולקאם".... ההפקה המרוכזת שבנה זקס נהנית מביצוע משכנע של צוות שחקנים משובח, הכולל את ח'ליפה נטור הוותיק, ולצידו הצעירים המוכשרים בת אל משיאן, מינאס קרואני ועטאללה טנוס. מעל לכל ההצגה שייכת לשרון אלכסנדר, המגיש ביצוע מרתק בתפקיד הראשי של הקבלן הכוחני והזחוח. זהו אחד מתפקידיו הטובים ביותר. לסיכום, זו הצגה מותחת ומשעשעת הבונה משל מתוחכם ופרוע על המגבלות של חלומות הדו־קיום, במיוחד כשהם באים ממקום של יוהרה כוחנית, ותחושת עליונות מולדת."
שי בר יעקב, ידיעות אחרונות

""וולקאם" אינה מה שמכונה "סאטירה נוקבת", שעל פי רוב משכנעת את המשוכנעים, אלא כזו שמצליחה בדרכי נועם לטפטף לאיטה פנימה, כמו אינפוזיה ממזרתה שמתפשטת בתודעה. כוחה של ההצגה בפורמט המחויך, ב"קטנות" שהוא משחרר בין צחוק לצחוק לפני שהוא מנחית עלינו את הבומבה, אך בעיקר בליהוק מדויק, בבימוי שנון שבנוי על טיימינג והולך יד ביד עם שחקנים שלא מפסיקים להפתיע."
מרב יודילוביץ' אתר הבמה

הצופים נשאבים לעלילה המתפתחת ולכל הטוויסטים שלה בנשימה עצורה. לצד הבימוי הטוב והעלילה המרתקת, יש גם משחק מצויין של כל השחקנים באנסמבל... כל אלה הופכים את ההצגה למצוינת"
אביבה רוזן, מרתה יודעת

המחזה פותח בסיוע הקרן לפיתוח מחזאות ישראלית מיסודו של מפעל הפיס, בנהול עמותת "קבוצת עבודה" ועלה לראשונה במסגרת "פסטיבל תמונע" 2022.

*תמונות: שמחה ברבירו

שחקנים ויוצרים

מאת: נעם גיל // בימוי: יגאל זקס // שחקנים: שרון אלכסנדר, ח'ליפה נטור, בתאל משיאן, מינאס קרוואני, עטאללה טנוס // משתתפים בתפקידי אורח מצולמים: מעיין בלום, מעיין ויסברג, יגאל זקס, יובל סגל ועומר עציון // ייעוץ דרמטורגי: גלעד אברון // תפאורה ותלבושות: דפנה פרץ // תאורה: אמיר קסטרו // מוסיקה: שושן // וידאו: עפר הררי // ע. במאי:שקד שנלר

הצגות קרובות

הזמנת כרטיסים

כותרת דינמית כותרת

שישי
12.7.2021
21:00
טקסט דינמי
כרטיסים
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
פנו אלינו