מאחורי העיניים

עיבוד מחודש למונודרמה שכתבה הסופרת והמשוררת נאוה סמל, ובמרכזה אם לילד עם תסמונת דאון, הבוחנת מחדש את בחירותיה אל מול קהל הצופים בקול צלול וחשוף

*המלצת צפייה מגיל 16 ומעלה*

 

עיבוד מחודש למונודרמה שכתבה הסופרת והמשוררת נאוה סמל, ובמרכזה אם לילד עם תסמונת דאון, הבוחנת מחדש את בחירותיה אל מול קהל הצופים בקול צלול וחשוף.

בעיבוד שערכה הבימאית מור פרנק, אותה אם מפוצלת לשלוש נשים בזמנים שונים: בוניאל עופרי מגלמת את הצעירה הכורעת ללדת, אלמה דישי את האם הטריה בדילמת חייה - האם לקחת את התינוק מבית החולים או להשאירו שם, ורוני הדר מגלמת את אותה אם, שש שנים אחרי, כשהיא מתלבטת אם להעיר אותו לכיתה א' או להניח לו לישון ולהשאר עוד קצת ילד...

העיבוד המפוצל מעניק הזדמנות להביט על כל בחירה מכמה זוויות וזמנים, כך שנוצרות פרספקטיבות חדשות השופכות אור על מהות האמהות וההורות בכלל, ועל הורות לילד עם צרכים מיוחדים בפרט.

שירי "הריון ולידה" שכתבה סמל צורפו למחזה וזכו ללחנים מקוריים מאת המוזיקאי יוסי בן נון, והם מבוצעים בלייב על הבמה, והופכים את ההצגה למופע מוזיקלי, אינטימי ואנושי-נשי.

 

ההצגה הופקה גם בגרסה הערבית, בליווי אותם יוצרים, בתרגום לערבית של מונא חוא ובהשתתפותה. לצידה משחקות שאדן קנבורה, פידאא זידאן/ איבאא מונדיר.

  

*תודה לשחקנית אסי אשד, שחייה היוו השראה לכתיבת המונודרמה, ואף שיחקה בה שנים רבות.  

 

 


"אנושית, יפהפייה ונוגעת ללב... קשה שלא להיסחף באמת הרגשית החזקה הצומחת ממנה דווקא משום שהיא אינה מנסה בשום צורה להעביר לנו מסר או ללחוץ על בלוטת הריגוש."

⭐️⭐️⭐️⭐️ שי בר יעקב, ידיעות אחרונות

 

"הצגה אסתטית, מדויקת ועדינה שמעבירה אמירה מזוככת על אמהות, הכלה ושונות. כל הכבוד!!"
מיכל כרמון, אמנית ומורה לתיאטרון

 

"חוויה מרגשת ומיטיבה... מור פרנק הצליחה לגעת בנושא כ"כ קשה ברגישות ואומץ... השחקניות נפלאות אחת אחת, המוזיקה יוצאת מן הכלל, הפסנתרן תורם הרבה בנוכחות העדינה שלו על הבמה. הכל עובד יחד ומעביר חוויה עוצמתית ומסר חברתי חשוב בדרך שנקלטת דרך החושים והלב ולאו דוווקא דרך השכל. ישר כוח!"

אריאלה רובין שטיין, פסיכולוגית נוער

 

 

משך הצגה: כשעה, ללא הפסקה

 

שחקנים ויוצרים

מאת: נאוה סמל

בימוי, עריכה ועיבוד: מור פרנק

מוזיקה מקורית: יוסי בן נון

עיצוב תפאורה ותלבושות: ארנה ברנט שמעוני

עיצוב תאורה: ג'ודי קופפרמן

הדרכה קולית: דוקי עצמון

ע. במאית: קובי זיסלין

ייעוץ מקצועי: צוותא, מפיק בפועל: חיים וידר

משחק: אלמה דישי, רוני הדר, בוניאל עופרי

פסנתר: יוסי בן נון / אוהד בן אבי

הצגות קרובות

הזמנת כרטיסים

כותרת דינמית כותרת

שישי
12.7.2021
21:00
טקסט דינמי
כרטיסים
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
פנו אלינו