החיפאית

"הקבוצה החיפאית מגשימה בעשור האחרונות חזון – קבוצה של יוצרי תיאטרון שמתגוררת ויוצרת בעיר חיפה תיאטרון מאתגר ועכשווי. המשימה שלי כבמאי החדש של החיפאית היא להמשיך לפתח את הקשר היצירתי בין התיאטרון והעיר חיפה ולהפיץ בשורה אמנותית, תרבותית וקהילתית לשאלה – איך תיאטרון? ובעיקר – איך תיאטרון בחיפה? ולנסח אפשרויות חדשות.
החיפאית מחפשת דרכים להפגיש בין האמנויות השונות במבנה התיאטרון (הפיזי והארגוני) - מתוך אמונה שההיתקלויות הללו יולידו את המעניין, ההרפתקני, המסקרן, המרחיב – וגם את היפה. לכן חברי הקבוצה מגיעים מרקעים אמנותיים מגוונים והחיפאית תזמין יוצרים מתחומים שונים ל'שהות אמן' על מנת לשקוד על פיתוח חומרים חדשים יחד עם חברי החיפאית.
החיפאית תבקש לייצר תיאטרון שהוא נקודת מפגש ואירוח נעימה אבל גם מעמתת ומאתגרת. כזו שמזמינה להרהור ביחד ולחוד על מה שחשבנו שהוא מובן מאליו ולהמשיך את המסורת של תיאטרון חיפה כתיאטרון עירוני, יוצר שינוי שמחפש את המקום בו תיאטרון איכותי ומקצועי לוקח חלק בחיי התושבים בעיר."

// איתי דורון, במאי הקבוצה "החיפאית" 2020

 

 

פרויקטים:

 

• הדר 99:

פרויקט דוקומנטרי מקוון – מיפוי אנושי של שכונת הדר. ראיונות עם 100 תושבי שכונת הדר המייצגים סטטיסטית את פילוח האוכלוסין של השכונה ע"פ קריטריונים של: גיל, מצב משפחתי, אתניות, אזור מגורים. כולם נשאלים אותם שאלות ובסוף תוצג מפה מקוונת דינמית אשר תספר את הסיפור האנושי של השכונה. היצירה המקוונת תלווה ביצירה במרחב הציבורי – על חזית במה 3 יוצגו 99 הפורטרטים שמייצגים את שכונת הדר- ובמרכזם מראה (אתה הבן אדם ה-100). הפרויקט מתועד לצאת בסוף חודש אוקטובר.

 

 

• 'שוטטות' – סיור אוזניות בתיאטרון הסגור ובסביבת התיאטרון.
התיאטראות ברחבי העולם נותרו ריקים מזה חודשים; אך מסדרונות התיאטרון עדיין מהדהדים את רגעי הרגש, הצחוק, הבכי, מחיאות הכפיים ואת החיבור בין צופה לשחקן.
מגיפת הקורונה מאפשרת לנו לשוטט ברחבי התיאטרון הריק. בתוך אזור הדמדומים שבין מציאות ובדיון. ולהפוך את מבנה התיאטרון לנוף משתנה שלפעמים הוא דימוי ולפעמים הדבר עצמו. פעולת השוטטות היא הליכה באפס מעשה וללא תכלית – והיא נחשבת לפעולה לא חוקית על פי חוק העונשין הישראלי. השוטטות מאפשרת התבוננות בתדר שונה של המציאות. כשמשהים את המיידי; את השם לדבר; את הקטלוגים -  אפשר להבחין בדברים כפי שהם, וגם כפי שהם יכולים היו להיות. התיאטרון הוא מקום של פוטנציאל. לכן הוא הנוף המושלם לשוטט בו.
נרכיב אוזניות ונצא לשוטטות בעקבות אפרים ויוספה ובעקבות בריאת העולם המיוחדת והמרחיבה של יואל הופמן בספריו.
"מוזר שדווקא במקום שהשחקן אמור לעטות דמות שהיא לא ממש הוא; כל החדרים מלאים במראות. כמו תזכורת מתמדת לזה שהוא -הוא.
ופה כבר אמרנו, הוא זה אפרים."

 

 

• הצגה: 'אפרים' על פי יואל הופמן – מופע המחולק לשתי מערכות:
המערכה הראשונה – בפנים. בתוך הבית. במוכר. זוג נשוי בשלהי שנות הארבעים שלהם, בזוגיות לקראת סיום. מנסים לתקשר, לגעת, להישאר. שניהם נושאים בתוכם כאב של תינוק שמת לפני 17 שנה. הם גרים באותו בית אבל ק"מ מפרידים בינהם ובכל זאת הם מנסים להתקרב. זכרונות מהעבר וזכרונות מהעתיד מתערבבים להווה עכור.
המערכה שנייה. פרידה. חוץ. שוטטות. התיאטרון כבר לא יכיל להכיל את הכאב ומוכרחים לצאת החוצה: ללא נודע; לאפשרות של התחלה חדשה. לנוף חדש. איך הנוף משפיע על הנפש, ואיך הנוף החיפאי מכונן את הסיפור הזה. שוטטות באוזניות מחוץ לתיאטרון בעקבות אפרים, שפוגש עוד דמויות חיפאיות מרומנים אחרים ודרכו אפשר לנסות להחזיר את האדם לאדמה ואת השמיים לשמיים.
תאריך יציאה: 24 לדצמבר.


• 'שעת הזהב' - תכנית אירוח LATE NIGHT לקשישים:
באמצעים תיאטרליים וטלוויזיונים, נותנים את הבמה לאנשים עצמם. כמו מועצת החכמים אנו פונים לדור הותיק של עירנו להקשיב לחכמה שלהם, לסיפורים, לפחדים ולתקוות. הכל בהומור, בקריצה ובפשטות.  

תאריך יציאה: 3.8

 

 

 

החיפאית 2010-2020 >>

דניאל אדוורדסון
מאיה אומאיה קיש
אמיר גורפינקל
איתי דורון
אבימור מאמא
ענבר קובי
ארנון רוזנטל